SAN FRANCISCO dag 3 kväll

Dagen har varit superbra! Det började med att det ringde på hotelltelefonen och vi fick veta att vi skulle få flytta tillbaka till hotellet som vi skulle bo på från början. Vi blev superglada och framför allt väldigt nöjda. Detta hotell är betydligt bättre. Mycket finare, fräschare, och myyyyyycket trevligare personal!

När vi hade checkat in på det "nya" hotellet så gav vi oss direkt ner till centrum för att shoppa... Och ja, vi gick lös kan man säga! Det finns hur mycket som helst här! Som sagt... jag älskar verkligen San Francisco, på alla vis!

Efter 10h shopping så var vi rätt slitna! Vi gick förbi en liten affär och köpte med oss några cidrar som vi nyss suttit och smuttat på. Trötta och slitna som vi var så blev vi flummiga på varsin cider.. haha! Så nu är det läggdags! Imorgon ska vi ta oss en tur ner till Pier 39 och Fisherman's Warf. Vi tänkte även ta oss en promenad förbi Lombard Street och Filbert Street, och för att inte glömma så ska vi åka dessa berömda Cable Cars:-)

Vi hörs imorgon! Kram på er<3

Sååå branta gator!

En av San Franciscos högsta byggnader

Uppe på Twin Peaks

Några av de få hus som stod kvar efter att hela San Francisco brann ner för många år sedan.

Påväg ut mot Alcatraz.

En av cellerna.

D-block. Detta är cellerna fångarna hamnade i ifall de inte följde reglerna. De blev instängda där i upp till 14 dagar.. Det var enbart ett svart rum, utan ett enda skymt av dagsljuset.

SAN FRANCISCO dag 3

Igår skulle vi ju som sagt gå ut och äta middag, men så blev det inte. Utslagna som vi var så somnade vi i våra sängar vid 19.00-tiden. Nu har jag och Mattias vaknat för ett tag sedan, och då jag tittade på klockan var den 04.43. Ja.. Vi är nog lite jetlaggade...;-)

Idag står SHOPPING på schemat. Denna dag är den mest efterlängtade för mig, hehe! Jag hoppas att jag får med mig måååånga påsar hem:D

SAN FRANCISCO

Igår var dagen äntligen kommen! Klockan var ställd på 03.45 för att sedan bege sig mot Kallax. Flygresan tog i princip ett dygn så vi var rätt slitna när vi kom fram till San Francisco. När vi väl hade kommit fram till vårt hotell så visade det sig att det blivit strul med bokningen av hotellrum så de enbart hade reserverat ett rum för oss. Det slutade med att de skickade oss vidare till ett annat hotell två kvarter bort. Detta hotell är betydligt sämre tråkigt nog.. Tyvärr finns det inte så mycket vi kan göra.
På kvällen tog vi oss en promenad till Union Square för att äta middag. Vi åt på en restaurang som hette Burger Bar, och jag kan lova er att det var förbannat goda hamburgare där! Vi hann även med en sväng på Victoria's Secret där både jag och Elina kom ut med varsin påse i handen. Väl tillbaka till hotellet bestämde vi oss för att ta en tidig kväll eftersom vi var så trötta och jetlaggade efter resan.

Idag hade vi bokat Sight Seeing tur genom staden, men självklart började allt med strul. Eftersom vi bokat att bussen skulle hämta upp oss på vårt hotell så antog vi att vi var tvugna att gå till hotellet vi egentligen skulle ha bott på. Efter att vi väntat en halvtimma pratade vi med hotellpersonalen och de började efterlysa bussen. Då visade det sig att någon ringt och berättat att vi bytt hotell så de stod på det andra hotellet och väntade på oss.. Så till slut kom bussen och plockade upp oss och vi började vår Sight Seeing-tur. Guiden var skitbra! Väldigt trevlig och bra på att berätta. San Francisco är speciellt. Det är inte bara en "storstad". Utan det ligger en hel del historia bakom staden. Väldigt intressant må jag säga! Efter att turen var klar så släppte han av oss på Pier 33 där vi sedan tog färjan ut till ön Alcatraz. Där gick vi en "guidad" tur där vi fick höra historian bakom ön och det stora fängelset. Det var väldigt intressant och riktigt bra anordnat. Jag rekommenderar verkligen att åka ut dit!

Nu har vi just kommit tillbaka till hotellet och vilar upp oss lite för att sedan gå och äta middag någonstans. Vi pratade om att äta på Taco Bell.

Jag ska försöka fortsätta hålla er uppdaterade:-) Hoppas ni har det bra där hemma!